مدیریت کسب و کار
شایان محمدپور میر؛ شیبا معصومی؛ سید مجتبی کاوسی داودی
چکیده
هدف این تحقیق بررسی و اولویت عوامل موثر بر موفقیت تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع توصیفی-تحلیلی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 15 نفر از خبرگان که تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر و دارای حداقل 10 سال سابقه کاری در زمینه مربوطه و مدیران ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی و اولویت عوامل موثر بر موفقیت تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع توصیفی-تحلیلی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 15 نفر از خبرگان که تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر و دارای حداقل 10 سال سابقه کاری در زمینه مربوطه و مدیران و کارشناسان شرکت های کوچک و متوسط مازندران می باشد. برای بررسی و اولویت بندی از روش دلفی فازی استفاده شد. جهت اولویت بندی عوامل و مولفه های آن از روش بهترین – بدترین (BWM) و برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار لینگو (lingo) استفاده شد. عوامل موثر شامل مولفه های 1- زیرساخت (دسترسی به شبکه اینترنت، ذخیره سازی اطلاعات به صورت الکترونیکی، سیستم های امنیتی و پرداخت های الکترونیکی)، 2- سیستم پرداخت (مجوز پرداخت، شیوههای مختلف پرداخت مشتری، عملیات تسویه حساب)، 3- دانش و آگاهی (سیستم اطلاع رسانی به مشتریان، در نظر گرفتن حریم خصوصی مشتریان، پاسخگویی شرکت به سوالات متداول مشتریان)، 4- رضایت مشتری (تنوع محصولات و تبلیغات. حراج های فصلی شرکت، ارسال به موقع کالا، اعتماد سازی) می باشد. نتایج نشان می دهد اولویت بندی عوامل موثر برموفقیت تجارت الکترونیک به ترتیب، سیستم پرداخت، زیر ساخت، رضایت مشتری و دانش و آگاهی رتبه اول تا چهارم اهمیت را کسب نمودند.
مدیریت کسب و کار
سید عارف اصغرزاده شیاده؛ مهدی روح الامینی؛ شیبا معصومی؛ آزاده کیاپور
چکیده
هدف این پژوهش ارائه الگوى کیفی استفاده از تاثیرگذاران رسانههای اجتماعى در رفتار مصرفکنندگان صنعت لوازم آرایشى و بهداشتى لوکس میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، بر مبنای روش داده بنیاد میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 15 نفر از مدیران شرکتهای تبلیغاتی با حداقل 5 سال سابقه ...
بیشتر
هدف این پژوهش ارائه الگوى کیفی استفاده از تاثیرگذاران رسانههای اجتماعى در رفتار مصرفکنندگان صنعت لوازم آرایشى و بهداشتى لوکس میباشد. روش پژوهش با توجه به هدف آن، کاربردی و از حیث شیوه اجرا، کیفی، بر مبنای روش داده بنیاد میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل 15 نفر از مدیران شرکتهای تبلیغاتی با حداقل 5 سال سابقه کار باشند، مدیران فروشگاههای اینترنتی در رسانههای اجتماعی و اساتید دانشگاهی رشته مدیریت بازاریابی که تحقیقاتی داشتند، میباشد. حجم نمونه با منطق نمونهگیری نظری و روش قضاوتی و از طریق مصاحبههای نیمه ساختاری از متخصصین حوزه تبلیغات انجام شد و مصاحبهها تا دستیابی به اشباع نظری ادامه داشت. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای کدگذاری داده ها از نرم افزار MAXQDA استفاده گردید. نتایج نشان داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی در مجموع 11 عامل و 93 مولفه استخراج و شناسایی شد. عوامل شناسایی شده شامل: شرایط علی (تغییر در نحوه بازاریابی، تغییرات فناورانه، تغییرات زیستی مردم)، پدیده محوری (فرایند استفاده از تاثیرگذاران رسانههای اجتماعى)، عامل زمینهای و بسترساز (ویژگیهای تاثیرگذاران رسانههای اجتماعی، ویژگیهای برند)، عامل مداخلهگر (عوامل دولتی، بینش اجتماعی از رسانههای اجتماعی)، عامل راهبردی (استفاده از استراتژیهای مختلف بازاریابی، سنجش موفقیت تبلیغات تاثیرگذاران)، پیامد (اثربخشی تبلیغات) میباشد.